JAKA TA TAKATA? NO, MAXI!


Takata Maxi to fotelik, o którym już pisałam w wywiadzie, jaki przeprowadziłam z Jakubem z OsiemGwiazdek.pl. Mam go już jakiś czas, a ponieważ pytacie, jak mi się w nim jeździ (to znaczy nie mnie, tylko dziecku), to dzisiaj napiszę o nim nieco więcej.

Oto jak prezentuje się nasz fotelik:

 

 

Foteliki Takata produkowane są w Niemczech. W asortymencie Takata ma foteliki od skorupki dla noworodka po fotelik dla najstarszych dzieci.

Ja mam Takatę Maxi w kolorze czarnym z niebieską nitką. Są też inne wersje kolorystyczne tego fotelika: z różową nitką, pomarańczową, białą oraz z granatowym obiciem. Tkaniny, z których wykonane są foteliki Takata, posiadają certyfikat zgodnie z normą OEKO-TEX® kl. 1 i znak jakości Hohenstein „Skin-friendly”. Oznacza to, że tapicerka jest bezpieczna nawet dla najmłodszych użytkowników oraz alergików. Tapicerkę można normalnie prać w 30 st. w pralce. To ważne, bo wszyscy wiemy, jak jest z dziećmi. 😉

Takata Maxi to produkt dla dzieci od 15 do 36 kg (niby od 3 do 12 lat, ale wiadomo, im dłużej tyłem, tym lepiej – warto patrzeć na wzrost dziecka!).

Takatę Maxi testowałam nie tylko w naszym aucie, ale i w taksówkach.

 

Niewątpliwym plusem fotelika jest to, że składa się szybko do transportu na płasko. Jest to o tyle wygodne, że z dzieckiem w jednym ręku i fotelikiem w drugim nie trzeba się za bardzo wyginać, żeby sobie poradzić. Oczywiście nie jest to nosidełko i trzeba brać na to poprawkę, ale fotelik jest dość lekki, bo waży ok. 6 kg. Na podróże taksówką, samolotem czy kiedy przesiadamy się do różnych aut, można dobrać pokrowiec-plecak Taka Maxi Back Pack. Dzięki kompaktowemu rozmiarowi po złożeniu i plecakowi można po prostu przenieść go na plecach, nawet jak się jest niską babką jak ja (no bo 6 kg to my, matki, co drugi dzień tachamy w rękach z Biedry 😉 ). Ale fotelik jak na swoje rozmiary nie jest ciężki i nawet bez plecaka jest całkiem poręczny.

 

Mnie osobiście bardzo podoba się system wysuwania zagłówka oznaczony literami od A do K. Przy podnoszeniu zagłówka jednocześnie rozkładają się skrzydełka boczne, dostosowują się one w ten sposób do rosnącego malucha.

Takata ma całkowicie inne niż w pozostałych znanych mi fotelikach górne prowadnice pasów. Pasy nie skręcają się w nich upierdliwie podczas instalacji, a system prowadnic zabezpiecza przed przypadkowym wysunięciem się pasa z prowadnicy.

 

Fotelik ma niskie siedzenie w porównaniu do poprzednich fotelików, które miałam. Między fotelem auta a Takatą nie ma takiego wysokiego „schodka” i jest to wygodne rozwiązanie dla nóg dziecka. Jest to celowy zamysł, dzięki temu rozwiązaniu możliwe jest maksymalne wysunięcie zagłówka do góry nawet w niskich autach.

Maxi jako jedyny fotelik w przedziale 15–36 kg posiada certyfikat TUV  zezwalający na użytkowanie w samolotach. Fotelik można zamontować na przeznaczonych do tego miejscach na pokładzie.

Fotelik otrzymał ocenę dobrą w testach ADAC. Ma potężny zagłówek, tak aby to głowa miała jak najlepszą ochronę w przypadku uderzeń bocznych, jednocześnie jest w miarę wąska, co ułatwia zamontowanie z tyłu większej liczby fotelików. Takata Maxi jest często wybierana przez producentów aut do testów samochodów w Euro NCAP – Audi, BMW, Lexus, Mini, Alfa Romeo czy Tesla to producenci, którzy testują swoje samochody właśnie z takatą.

Takatę mocuje się za pomocą trzypunktowych pasów bezpieczeństwa, banalnie, jak prawie każdy fotelik z tej kategorii. Fotelik ma bardzo dobrze poprowadzone prowadnice dolne oznaczone czerwonym kolorem, prowadnice są umieszczone na tyle nisko, że problem pozycjonowania pasa biodrowego na brzuchu praktycznie nie występuje. Można go montować na ISOFIX, a po schowaniu bolców ISOFIX również w autach bez niego.

AIR Pady to innowacyjne rozwiązanie, które posiada jedynie marka Takata. Są to poduszki, które znajdują się w bocznych panelach fotelika Takata Maxi.

 

„Te statyczne poduszki powietrzne są wykonane z tej samej tkaniny co poduszki powietrzne w samochodach i zamykają przestrzeń wypełnioną powietrzem i pianką. W przypadku zderzenia działają jak samochodowa poduszka powietrzna, stanowiąc zabezpieczenie między dzieckiem a fotelikiem”.1 To takie energochłonne poduszki powietrzne dla dziecka, których zadaniem jest większa ochrona szyi i głowy dziecka. To bezpieczeństwo zapewnia także duży zagłówek. Air Pady są w dotyku miękkie i przytulne, a podczas uderzenia dają zabezpieczenie i amortyzację, szczególnie przy uderzeniu bocznym. Na szczęście nie miałam okazji ich testować.

Foteliki Takata Maxi to jedne z najbardziej zaawansowanych fotelików samochodowych dla dzieci powyżej 15 kg. Doceniane są przez producentów samochodów klasy Premium, foteliki Takata produkowane są pod markami własnymi takich firm jak Audi czy BMW.

Ponadto, co na pewno Was ucieszy, to fakt, że fotelik ma dożywotnią gwarancję oraz dożywotnią wymianę po wypadku. Jeśli będziecie mieli kolizję lub wypadek, to po przedstawieniu paragonu i notatki policyjnej otrzymacie od producenta nowy fotelik.

Spytałam dziecko, co myśli o foteliku. Odpowiedź: „No, fajny, fajny”.

Spytałam, czy wygodny. „No, tak”.

Ale pierwszego dnia po instalacji opowiadał całej rodzinie, że ma nowy, fajny fotelik i „w końcu czarny, tak jak lubię”. Z tego wnioskuję, że dziecku też pasuje.

Fotelik Takata Maxi możecie kupić w salonach Osiem Gwiazdek albo online na www.osiemgwiazdek.pl.

Od Jakuba z Ośmiu Gwiazdek macie na Takatę Maxi 10% zniżki na hasło: hafija, do 24 lipca 2018 r. zarówno online, jak i offline!

korekta: AD VERBA

  1. https://takata-childseats.com/pl/technologia/
Hafija

Nazywam się Agata. Hafija.pl to najlepszy mainstreamowy blog o karmieniu piersią.

Comments are closed here.